Avbruten djungelvandring

Jaha, då var det min (Amanda) tur att blogga. Så vad har jag gjort denna måndag? 
 
Då jag somnade väldigt sent igår så vaknade jag även väldigt sent. Vid ett blev jag väckt för att äta lunch och efter det gick jag och la mig igen. Sen väckte Hugo min skönhetssömn genom att ringa och fråga om jag ville ut och gå med killarna och Agnes. Jag kände att jag var tvungen för eran skull, för annars hade jag inte haft något att blogga om. De kom och hämtade upp mig vid tre och där började vandringen. Om ni inte vet det så består Castro av en jädrans massa kullar/backar så trots att det inte syns (på mig) så får vi ganska bra motion här borta och speciellt idag. 
 
Redan första veckan här i Castro när vi bodde på kolping så fick killarna syn på en mast som ligger en bra bit bort. Och den masten blev målet för idag. Först gick vi ute på vägen för att sedan svänga in vid ett område som vi trodde ledde dit, men icke. Vi kom till en backe där det var en "djungel" och sedan ett stup, flod längst ner och sedan var det likadant på andra sidan backen för att komma upp till den där jäkla masten. Så vi började vandra neråt, in i djungel vilket bara blev svårare och svårare. Nojig som jag är började jag oroa mig för småkryp och spindlar. Och när jag insåg hur lång bit det var kvar för att komma ner kände jag att här fick det ta stopp, vilket kanske var bra då Agnes, Alex, Isak och Olof kom hem vid nio på kvällen (Hugo följde med mig så att jag skulle slippa vända själv). Så en bra bit ner och in i "djungeln" vände vi, och det var inte speciellt lätt att komma upp heller, men vi lyckades och började bege oss hem till mig. 
 
Jag bytte om lite snabbt och hämtade min Chile-telefon som jag behövde tanka på så vi gick till Plaza (ingen colectivo). Vi handlade även lite gott och satte oss där för att bara snacka allmänt strunt. Strax efter sju åkte jag hem för att äta once, duscha och sedan lägga mig här framför datan och blogga. 
 
Så har min dag sett ut och imorgon ska vi iväg till en annan skola, så förhopnningsvis kan ni få ett någorlunda intressant inlägg imorgon :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback