Coloane representanter

Idag var det inga vanliga lektioner på våran skola coloane utan vi åkte tille annan skola som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på då namnet var långt och svårt så uppfattade aldrig vad de sa.. I alla fall så var vi där eftersom det var en mässa för yngre elever, ungefär som våran studie- och yrkesmässa på Gotland. Vi och några andra från coloane var alltså där för att representera skolan så vi gjorde ett collage om Sverige och utbytesresan. Annars var det vi var bäst på att ställa upp på att bli fotograferade med olika folk och att lyssna på de tal och uppträdanden som framfördes. Bredvid oss på läktaren satt några barn i 11 årsåldern och en ev killarna tyckte det var extra kul att prata med oss. Det blev många frågor och eftersom han pratade i superfart var det svårt att hänga med ibland! Vi fick även lunch på skolan, kyckling med ris, inte det godaste jag varit med om men man kan väl inte begära för mycket när vi får gratis skolmat vilket inte händer speciellt ofta och långt inifrån på alla skolor. 
 
Vi kom tillbaka igen vid fyratiden och efter en bussresa på ca 30 min då jag somnat till x antal gånger gick jag hem och halvsov till en film istället. Sedan pratade jag en stund med mamma och pappa innan Paola och Andres kom hem då jag gick ner till dem. Efter vi ätit gick jag och systern Viktoria och handlade lite, såg på tv (för en gångs skull var de amerikanska serierna inte dubbade!!) och hon visade lite bilder på henne och hennes kompisar, bland annat från en maskerad som nyligen varit.
 
Nu börjar det bli sovdags snart så tack och godnatt för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback