Invigning av biblioteket

Idag samlades vi i biblioteket vid halv 10, och började sedan "inreda" rummet. Susana har fixat gardiner och en matta så det ser lite hemtrevligare ut, och sen inredde vi med 3 puffar (sackosäckar) och några blommor. Vi satte även upp några planscher med svenska ord, lite fakta och Sverige och självklart några bilder på oss los suecos. Vi blev klara väldigt fort så vi fick sitta och vänta i ungefär en timme innan rektorn kom, och en tjej som intervjuade oss. När eleverna hade rast sen så kom de till biblioteket, och rektorn och Susana pratade lite innan vi sedan bjöd de på lite dricka och tilltugg. Bilder på detta finns på min blogg: www.linneaichile.blogg.se
 
Vi hann sedan hem en liten stund innan det var dags för oss att åka till Plaza där vi mötte upp rektorerna. Vi gick till en fyrstjärning restaurang på ett hotell där vi blev bjudna på lunch. Jag åt pasta, och den som saltade min mat måste ha varit riktigt förkyld. För jäklar vad salt den var! Till och med Amanda som är saltberoende och saltar som en galning varje maltid höll med om att det var salt. Så min lunch var inte någon höjdare. Vi skulle få efterrätt också egentligen men köket stängde. 
 
Efter lunchen tog jag en colectivo hem med Agnes, och efter det har jag inte gjort speciellt mycket då vi inte hade någon eftermiddagslektion idag och jag i stort sett är klar med plugget. Jag har skypat med min pojkvän i 2 och en halv timme, man börjar sakna varandra sådär ganska lagom efter 2 månader isär, och sen fick jag äta once själv för min familj åt utan mig av någon anledning idag. Men vår systerson Vicente var snäll och höll mig sällskap lite då och då. Nu lånar vi Olofs dator och ser på film på netflix, och på tal om trollen så kom Olof precis inhoppande i huset. Han stukade tydligen foten när han spelade fotboll förut... Vi hörs imorgon igen, /Linnea
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback