Måndag igen

Då var det åter igen ny vecka och där med ny bloggare. Eftersom alla killar nu skrivit var sin vecka är det nu tjejernas tur och jag, Agnes, blev först ut! Idag har varit en vanlig dag i skolan och på lunchen åt jag mat med min värdmamma Paola och idag blev det lax med ris och någon sorts spenatomelett hon brukar göra, väldigt gott! Strax innan lunchen fick vi strömavbrott och då är det tur att de lagar mat på gasspisar eftersom de inte behöver ström. Som alla kanske inte vet har jag haft det lite struligt mina familjer så bor nu i min tredje familj som är helt underbar. Familjen består av Paola och hennes två barn, Viktoria 18 år och Andrés 3 år. Men tillbaka till dagen, efter lunchen var det som vanligt lektion med Susana och idag förberedde vi lite bilder som vi ska visa på en annan skola imorgon och sedan arbetade vi med ett spanskahäfte. Efter skolan gick jag hem och har inte gjort så mycket sedan dess, ser film och väntar på att Linnea ska komma förbi innan vi ska ut och se (kanske till och med spela lite?) när några av de andra spelar fotboll. Jag njuter även av en läxfri dag som jag anser mig själv värd efter en helg med mycket pluggande och tre färdiga arbeten..!
 
Det var lite kort om denna dag och nu ska jag göra mig redo för fotbollen så, abrazos (kramar) till er alla där hemma så återkommer jag imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback