Mera film

Även idag har det blivit en hel del filmtittande. Dock mår jag mycket bättre tack vare suppertabbletterna jag fått igår och idag. Susana tittade förbi en sväng och så träffade jag även Andres pappa för första gången. Han var här på besök vilket, enligt Paola, inte händer speciellt ofta. Jag pratade lite med honom när vi åt lunch och till min förvåning hade han faktiskt varit i Sverige! Det är inte ofta man träffar folk här som varit det eller ens vet var på kartan Sverige ligger så det var kul. Han, Paola och Andres gick sedan till en lekpark och jag återvände till min vila. Jag har även städat lite på mitt rum även om det inte finns speciellt mycket att stöka till.. 
 
Vad jag även kommit och tänka på är att idag är det exakt två veckor tills vi lämnar Castro vilket jag inte kan bestämma mig för om jag tänker på med glädje eller sorg. Givetvis har jag lite hemlängtan till allt där hemma och framför allt att kunna prata med vem som helst om vad som helst utan att behöva kämpa med att förstå eller göra mig förstådd. Trots det är det en konstig tanke att åka härifrån utan att veta om jag någonsin kommer träffa alla dem man lärt känna och framförallt min familj här. Den tanken är lite tråkig.. Paola har i alla fall redan sagt att när jag åkt härifrån är jag mer än välkommen att komma tillbaka och hälsa på igen, att jag får ta med mig min familj, eller pojkvän (när jag skaffat mig det) och att alla får bo här i hennes hus. Så vem vet, när jag blir äldre och reser genom hela Sydamerika kan jag alltid ta en sväng förbi Castro och hälsa på.
 
För er som gillar film kan jag rekommendera fyra filmer jag sett under dessa dagar; "Now You See Me" - handlar om fyra magiker som genom sina magishower i L.A. utför uppdrag åt någon inte ens de vet vem/vilka det är (magi, action), "Oblivion" - utspelar sig i framtiden och om ett uppdrag att rädda mänskligheten efter att jorden håller på att gå under (acton, äventyr, sci-fi), "The Big Wedding" - om du gillar amerikanska romantiska komedifilmer, ett ungt par ska gifta sig och givetvis är familjen kaos, sist men inte minst en film jag sett måånga gånger "A Walk to Remember" - en jätte fin film om "tuffing-killen" som blir kär i prästens dotter och deras romans (Drama, romantik)
 
Det var allt för idag, imorgon skall jag försöka gå dit där de röstar för att se hur det går till så det kommer troligtvis här på bloggen imorgon.
Chao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback