Sista inlägget av mig

Då var det alltså söndag. Amanda sov hos mig igår så var med henne ett tag i förmiddags, vi njöt av ledigheten genom att slappa i sängen och se "Toy Story 2". Efter lunchen gick Amanda hem och eftersom det varit så kallt väder idag gick jag tillbaka till sängen och såg "Toy story 3" (har aldrig sett de förut så kände att det var på tiden). Paola var ute med Andres och hans pappa och Viktoria, min syster här, var väldigt trött så hon vilade mest på sitt rum vilket vara ganska skönt eftersom då kunde även jag ta det lugnt och se film utan att känna mig osocial. På eftermiddag-kvällen gick jag en stund till Amanda innan Linnea kom förbi och hämtade oss för att se när killarna spelade fotboll. När jag gick till Amanda tog jag även en liten omväg för att gå förbi våran skola eftersom det är den som är vallokal för tillfället. Jag vågade inte titta jättemycket eftersom det var massa poliser där och även en ambulans, som jag inte är säker på om den var där i förebyggande syfte eller om det hänt något, i alla fall så gick jag in en snabbis men det var inte speciellt många där då jag tror att det strax skulle stänga. Inne i skolan gick det runt fler poliser och en hade även schäferhund med sig (spår- eller vakthund, är min gissning), stämningen kändes dock lugn så tror att alla vakter var mest för att förebygga kaos och inte att det faktiskt hänt något. Så som det pratats om denna helg innan trodde jag det skulle vara mer kalabalik men jag har inte märkt någon skillnad alls mot en vanlig helg..
Tillbaka till fotbollen, idag var det kallare än det varit på länge så vi tjejer stannade inte särskilt länge. Eftersom jag ändå inte hade något annat att göra så gick jag med Amanda en stund till och åt även once (kvällsfika/macka och te) med hennes familj. Nu börjar det däremot bli sovdags och eftersom vår skola varit vallokal kommer vi inte ha några lektioner imorgon heller då de antagligen ska städa bort allt igen, därför ska jag njuta av ännu en sovmorgon innan det sedan blir att ta tag i plugget hemifrån. Bara för att vi inte har lektioner i skolan betyder det givetvis inte att vi inte har saker vi behöver göra ändå. 
 
Detta var allt för mig och nu lämnar jag över till Amanda som står för bloggandet nästa vecka!
Chao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback