Sista skoldagen

Idag ställde jag alarm för att jag skulle försöka plugga lite innan lunchen och eftermiddagslektionen, men jag fastnade vid frukostbordet med min systerson och min mammas dagbarn, så det gick inge vidare med pluggandet. De är alltid väldigt pratglada, och speciellt när jag behöver plugga. Men jag fick lite gjort sen i alla fall. Sen var det lunch, och vid 3 fick jag gå ensam till eftermiddagslektionen då Olof inte gärna hoppar längre sträckor än till köket eller badrummet på ett ben. Men han och Susana var vid läkaren idag och röntgen visade ingen spricka eller något så det var "bara" en rejäl stukning. Domen blev 3-5 dagar vila och sen borde det bli bättre. Så förhoppningsvis är Olof gåklar i Santiago igen!
 
Efter skolan gick jag och Agnes till Plaza, jag fixade några ärenden och på vägen tillbaka köpte vi kulglass. Vi tog en kula med cheesecakesmak var och jäklar vad god den var! Agnes tappade dock sin glass när vi skulle sätta oss ner i solen och äta upp den sista delen, så en hund måste blivit väldigt glad när den hittade en glass mitt på gatan sen.
 
Agnes följde med mig hem, vi pratade ett tag med Olof som låg med foten i högläge och sen lyxade vi till det och gjorde äggröra till once. Min familj var i kyrkan så huset var tyst, vilket jag fortfarande inte vant mig vid att det kan vara ibland då det alltid är massor av folk här annars. Vi blev sittandes vid matbordet och pratade om allt möjligt, klockan sprang iväg och runt 10 gick Agnes hem. Jag hade tänkt börja lite med min packning ikväll för att se ungefär hur mycket som inte får plats, men det får bli imorgon istället. Imorgon är det sista skoldagen någonsin här i Chile och det känns väldigt konstigt. Det kommer bli jobbigt att säga hejdå till alla. Det var allt om idag, godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback