Solig dag

Idag blev det lite sovmorgon (igen) innan jag tog tag i uppsatsskrivandet igen. Det var väldigt fint väder ute så jag fick ångest över att man bara satt inne framför datorn då, så efter lunchen som bestod av soppa (vanlig rätt hemma hos mig och Olof) satte jag mig ute på vår trappa i solen ett tag. Jag pratade på skype med min pojkvän samtidigt som Carlos, ett av vår mammas dagbarn, pratade om helikoptrar och allt möjligt med mig. Hjärnan börjar bli ganska van med att ta in både svenska och spanska samtidigt, så det gick rätt bra faktiskt.
 
Idag på eftermiddagslektionen satt vi i datasalen och jobbade, och rätt som det var kom en fågel in i rummet. Den hade panik och flög överallt, och vi försökte öppna fönstrar så den kunde komma ut. Men det fattade inte den, och efter ett tag när den lugnat ner sig satt den bara på golvet under ett bord en bit ifrån oss. I alla fall, efter skolan gick Agnes med mig hem så jag kunde lämna min väska, sen fortsatte vi till henne, och sedan vidare till O´Higgins där vi mötte upp Amanda, Isak och Olof. Vi gick ner till Plaza där jag, Amanda och Agnes gjorde lite ärenden, och jag och Agnes köpte varsin glass. De andra köpte pizza.
 
Sen var jag och Agnes duktiga och gick hem (från Plaza hem till mig brukar de ta runt 40-45 minuter). Jag kom inte hem förrän runt halv 9, kvällarna går så fort när vi inte slutar skolan innan 5. Jag åt once som vanligt, vi får aldrig middag här hemma på kvällarna, sen blev det lite skypande. Idag är det exakt två veckor tills vi landar i Sverige igen. Helt sjukt att det bara är 14 dagar kvar av vår Chileresa. Var tog tiden vägen? Imorgon ska vi till skolan på förmiddagen och fixa något med Susana. Vi hörs! /Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback