Två dagar i ett inlägg

Jag bloggade ju inte igår (Onsdag) på grund av att mitt internet inte fungerade, så här kommer det lite kortfattat om gårdagen. 
 
Började skolan klockan 08 som vanligt och jag, Olof och Alex hade lektion med min klass 4A. Vi gjorde inte så mycket förutom att snacka med klasskompisar och spelade lite spel på mobilen. Andra lektionen var med deras klass, 4B där vi satt och spelade kort med två killar som heter Diego och Bastian. Först lärde vi dom att spela ett kortspel som heter "slap" och sedan lärde dom oss ett som heter "Chancho" (gris på svenska). Ett sjukt roligt spel som slutade i mycket skratt. Sista lektionen var med min klass men helt plötsligt skulle vi in till 4B igen och varför fattade jag aldrig riktigt. Men även där var det mycket skratt och skoldagen slutade väldigt bra. Då vi hade hemstudier igår på eftermiddagen så hände det inte så mycket. En kille i min klass som heter Ignacio kom hem till mig en stund och sedan kom resten av killarna för att de skulle ut och spela fotboll. Jag följde som vanligt med och kollade på men när det började bli sent och kallt kilade jag hem för att kolla lite serier och sedan sova. 
 
Idag på förmiddagen så hade vi i fyran hemstudier då vi endast hade en lektion. Vaknade rätt sent, pluggade lite och sedan kom Alex hem till mig. Efter lunchen så var det svenska lektion som gällde där jag och Henrik kollade filmen "This is England" som vi har i uppgift på ungdomskulturen. När skolan var slut följde jag med Linnea och Olof hem en stund, spelade kort och råkade somna. Vid sju var det dags för att dra till skolans idrottshall där några av lärarna hade bjudit in de svenska killara på en fotbollsmatch. Till en början var det kul att kolla, det var jämnt och intressant, tills killarna började ge upp och blev utklassade. Det var ganska kul att se hur gamlingarna spelade fotboll och vår rektor hade en Sverigetröja på sig! 
 
Killarna fortsatte spela ett tag med några från klassen och sedan begav sig jag, Isak, Olof och Hugo hem till mig där vi spelade lite kort och åt once (kvällsfika). De har precis åkt hem och nu ligger jag och väntar på att mitt avsnitt av Greys Anatomy ska laddas färdigt. Imorgon är sista dagen (för oss i fyran/sista året) med våra klasser vilket känns sjukt tråkigt. Vi träffar dom igen nästa fredag på deras bal, men nu märker man att allt börjar lida mot sitt slut och det känns jobbigare än vad jag trodde att det skulle göra. Så imorgon ska jag ta vara på dagen, Carpe Diem. Eller något..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback