Utflykt - Ancud

Jag kom nyss hem från att ha "sett på" när de andra spelade fotboll, jag och Amanda var så inne i vårat mobilspel så egentligen såg vi inte särskilt mycket. Annars har det varit en händelserik dag som började strax innan nio då vi samlades vid skolan, för att sedan åka på en dagsutflykt. Med tanke på ösregnet jag vaknade till kändes det inte som om det skulle bli en jättespännande utflykt, därför blev jag glatt överraskad när vädret blev bättre och bättre ju längre bort vi kom. Det blev några olika stopp var av ett var i en liten stad där vi var på museum, tittade i en kyrka, lekte i ett utegym och åt mat. Maten som var speciell för Chiolé bestod av pommes, korvbitar, kött, kyckling, tomat, ägg, och avokado. Det var upplagt i en stor gryta som man själv fick ta ur.
 När vi ätit åkte vi vidare till en annan plats som jag inte riktigt vet vad det varit men i alla fall fanns det en supermysig liten vik där. I ena änden var det som en klippkant som vi givetvis var tvungna att klättra på för att se vad som fanns runt hörnet. Denna "klättring" på hala stenar resulterade i många blöta skor och byxor, smidigast var nog Amanda som gled ner så båda benen blev blöta en bit upp på smalbenen! Själv lyckades jag däremot vara en av de få som kom torra därifrån.
 Nästa stopp var huvudmålet, ett ställe där man kan åka ut i en liten båt för att se pingviner. Innan vi åkte ut oroade jag mig för att jag skulle bli åksjuk vilket sedan visade sig inte vara något problem alls utan det värsta var en våg som uppenbarligen siktat in sig på mig (och delvis Hugo bredvid mig), så resten av båtturen var lite kylig eftersom jag blivit genomblöt. Annars var det en mysig båttur då vi såg små och söta pingviner, olika fåglar, en utter, och till och med en orangelysande sjöstjärna, några såg även en säl som jag dock missade då den var på andra sidan båten.
 På vägen hem åkte vi förbi två olika marknader där några av oss fyndade lite, vågar inte nämna vad och vem eftersom jag inte vet om något av det kanske är julklappar till någon av er..? :)
 
En av försäljarna gav mig även denna lapp efter att hon frågat var jag kom ifrån, även om jag inte är religiös och kanske inte helt för att sådant i vanliga fall tyckte jag ändå det var ett roligt och påhittigt sätt att försöka sprida sin religion eftersom jag blev glad av det även om jag inte för den skull tänker gå med.
 
 
 
 Ps. Eftersom det är Amanda och Linnea som har alla bilder från dagen hoppas jag att de laddar upp dem på deras bloggar så kan ni även få se lite bilder från dagens utflykt! :)
 
  Chao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback