Utflykt till Cocao

det var ett tag sen jag skrev nu sorry för det! men här kommer i alla fall ett inlägg om vår utflykt i fredags. Dagen började 8:30 vilket innebar en liten men skön sovmorgon då vi i vanliga fall börjar vid klockan 8. efter att vi samlats och väntat ett tag på chauffören så hoppade vi in i minibussen och lämna Castro för att åka ut på landet. resan dit tog ungefär en timme med två stopp på vägen i mindre städer/byar. Sen var vi alltså framme i Cocao som är ett område som bland annat har en nationalpark och det var här vi stannade först. vi började med att bli bjudna på mackor och juice som vi hade med. Efter det så fick vi gå runt fritt i parken som trots dåligt väder var väldigt vacker och väl värd resan. När vi strosat runt ett par timmar gick vi med leriga skor tillbaka till minibussen som förde oss vidare på guppiga grusvägar till en fantastisk strand som låg i närheten. Trots att det inte precis var badväder så kunde man verkligen uppskatta denna mäktiga strand med rejäla vågor som piskade in ifrån stilla havet. även naturen som var omgav stranden var imponerande och också här blev det en del promenerande. Det var sen dags att vända hemåt mot Castro på hemvägen stannade vi i byn Chonchi där vi gick på en marknad so sålde stickade kläder och prydnader vi besökte även kyrkan i byn som har blivit utnämnd till ett världsarv. När jag sedan kommit hem, ätit mat och vilat lite så gick jag och mötte upp Hugo och vår polare Nacho och umgicks med dem en stund. det var Fredagen det. Det kommer ett inlägg till ikväll om lördag och söndag. Chao