Alex tar över!

Mitt första blogginlägg (Alex)
Hola!
Nu ska ni få läsa om min syn och mina upplevelser från dagarna här i Chile. Inläggen kommer inte hålla samma klass som Olof, då Olof är riktigt bra på att leverera texter. Jag kommer göra så gott jag kan. Jag vaknade av larmet idag (måndag) som var ställt på 06.30. Denna morgon när jag vaknade kändes det annorlunda, man kunde ha armarna utanför täcket utan att man frös ihjäl, jag kunde faktiskt gå till duschen istället för att springa… Min ”mamma” hade tydligen varit uppe tidigare och börjat elda i kaminen, för hon inte kunde sova. Jag åt min frukost och efter att fixat mig i ordning för skolan så åkte jag och Agnes med min ”bror” som skjutsar oss till skolan de dagar då vi inte har sovmorgon. När vi väl anlände till skolan så mötte vi upp Olof och Amanda, vi fyra har biologi på måndagmornar. Jag som inte är den skarpaste kniven i lådan inom skolan tycker redan det är svårt, men även roligt, att försöka lära sig spanska. Men efter en lektion som handlar om bakteriespridning på spanska gjorde att man nog fattade att man kanske har en del kvar att lära av spanskan. Vi skulle även ha ekonomi i skolan. Men internet fungerar lite hur som helst på skolan och krånglar då o då, så vi i ekonomiklassen beslutade oss för att ”gå” (lat som jag är så tar jag ”taxi”) hem och jobba hemma där man har tillgång till internet. Det började bra med att lösa ekonomifrågorna tills man blev tröttare o tröttare. Tillslut slumrade man till, lagom till lunchrasten. SKÖNT Efter lunch hade vi fått order om att vi skulle vidare till en skola och göra samma redovisning vi hade förra veckan som Olof skrev om. Men denna gång för snäppet yngre elever. Alla skötte sig bra i gruppen under redovisningen och efter så fick vi ta emot frågor från olika elever i klasserna som lyssnade på oss. Dem hade frågor från sport till vad det fanns för blommor i Sverige. Många undrar vad man äter för mat i Sverige och vad man tycker om Castro. Efter redovisningen så drog jag, Olof och Isak hem till Isak för att umgås lite. Vi satt mest med varsin dator och nördade. Efter det så gick jag hem åt min middag och la mig i sängen och skrev detta.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback