Avskedsfest hos Jonas

Igår var det fredag och det var en kortdag för oss i skolan. På fredagar så har vi lektioner med Henrik, eller efter den första som vi hade med oss där Linnea hade med en kortlek med gotlandsbilder så vi satt och visade dom för några personer i klassen. De tyckte vår ö var fin. Dem 2 sista lektionerna så var vi med Henrik där vi på första lektionen mest satt och lyssnade och på den sista innan lunchen skulle vara med och göra en tidslinje tillsammans om Chiles presidenter, det gick bra faktiskt då vi fattade den uppgift vi hade fått.
 
På lunchen gick jag hem och åt mat, för ovanlighetens skull så var hela min familj här hemma som består av min ’’mamma Marcela’’, Pappa Cristian’’ och syskonen Rogers, Antonia och Martina som är 14, 8 respektive 3 år gamla. Maten som vi fick var någon gryta med pasta, potatis och någon slags bönor, ganska gott faktiskt. Efter det så skulle jag göra mig i ordning då jag skulle gå hem till Jonas på kvällen. Jonas lämnar oss alla svenskar här på tisdag då han ska röra vidare på sig genom att dra till Santiago som är Chiles huvudstad om jag inte tror fel. Efter det så ska han vad jag tror även besöka Peru och Ecuador så han kommer nog ha fullt upp ändå även om han inte är med oss alla svenskar. Jonas bjöd in hos till han till klockan 8 på tårta som en liten avskedsgrej men jag drog dit tidigare för att dagen innan så bestämde jag, Agnes och Jonas oss för att vi skulle försöka laga lite ’’riktigt’’ mat. Det blev Agnes special, en slags kyckling gryta och ris plus en sak som man inte har ätit allf för mycket den senaste tiden (SÅS). Det blev väldigt gott även om jag var med och hjälpte till med matlagningen. Väl klockan 8 så kom allihopa och det var mysigt, vi satt och fikade och pratade en lång stund. Det var lite av vad som hände igår. Nytt inlägg kommer förhoppningsvis ikväll med. Chao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback