En dag med mycket sport

Denna dag började som vanligt med skola men idag så hade vi vår första lektion med en annan klass och skulle ha idrott med dem. Först så gjorde vi en massa rörelser till musik, det gick inte så bra då jag inte har den bästa rytmen. Andra delen av idrottslektionen så delades killarna och tjejerna upp sig i 2 grupper och tjejer fortsatte med sina dansrörelser och vi spelade pingis och det var väl ganska kul även om alla chilenare var jätte dåliga.

Sedan hade vi håltimme så jag, Linnea och Isak bestämde oss för att gå hem till Linnea för att ta det lugnt då vi hade cirka 2 timmar ledighet inför den sista lektionen. Vi blev bjudande på ’’once’’ som innebar te och bröd med något som heter ’’Manjar’’ som är någon typ av kolakräm som jag personligen tycker är väldigt gott. Till den sista lektionen så tog vi med oss en svensk kortlek, det var lite svårt att lära dem spela då dem aldrig hade sett en sådan kortlek innan men det gick bra efter en stund då vi lärde dem ett lätt kortspel (’’Slap’’).

 

 

Efter lektionerna med mina Chilenska kompisar plus Linnea och Isak så åkte jag och Susana hem till vårat hus för att äta lunch. Till förrätt blev det soppa och till efterätt åt jag ’’Mangold’’ som jag egentligen inte vet vad det är, men i alla fall det såg ut som släke ungefär. Smakade ingenting men det gick ner ändå då man alltid är hungrig här nere. Sedan hade vi lektion med den svenska klassen där vi fick prata med vår älskade Luis via skype. Vi pratade lite kort om hur vi skulle lägga upp vissa kurser och så och efter det så hade vi lite spanska med Susana.

 Tidigare på dan så bestämde jag med Olof och Isak att träna vollyboll med dem ikväll då de har träning med ett vollyboll lag här. Så efter svenska lektionen så fick jag lite bråttom då jag behövde åka hem och äta och byta kläder så jag begav mig hem (Agnes följde med) och drog sedan till vår skola ’’Liceo Fransisco Coloane’’ och deras träningsanläggning ’’Poly del deportivo’’ som jag tror det heter.

Väl där så fick jag reda på att träningen började en och en halv timme senare så vi började spela fotboll istället med några kompisar. Det var lite konstigt för att det var ganska många lärare på skolan som vi går på som var där samtidigt och efter en kort stund spelande så bestämde lärarna sig för att vara med och spela. Det var till exempel rektorn på skolan (Milton) var med och spela plus några andra. Väl på vollybollträningen så märker man att man inte var lika bra som man trodde då alla där var väldigt bra jämfört med mig. Men det var kul även om man inte var med då alla var snälla och gjorde inget om man gjorde ett misstag som hände för mig stup i kvarten.

 Så detta har varit en väldigt rolig dag tycker jag då det har varit så mycket sport men nu såhär på kvällen så börjar man känna sig lite trött men de är väl förståeligt så nu väntar kudden för min del.

Chao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback