Hugo tar över!

Hej nu är det nästa persons tur att skriva på denna blogg och denna vecka blev det jag (Hugo).

Jag ska skriva lite om vad jag upplever här på dagarna, I denna del av världen, men förvänta er inga fantastiska texter trots de två tidigare poeterna.

Denna dag började med att jag vaknade upp vid 07.40 och för mig som bor längst ifrån skolan av oss alla så betyder det att jag inte kommer att komma till kl 08.00 då vi börjar skolan men jag anlände strax efter 8 men det var ingen fara, jag kom in. Väl i skolan så hade jag lektioner som vanligt med Linnea och Isak, man fattar ännu inte jätte mycket på lektionerna men det går framåt i alla fall. Jag hade Engelska på eftermiddagen och på Engelska lektionerna kan man dock glänsa då de inte är jätte bra på Engelska här i sydamerika.

 

På lunchen så bestämde jag och Isak att han skulle äta vid mig, vi åt pommes med en grönsaks gratäng, väldigt gott faktiskt. Sedan spelade vi lite Pingis där man var snäppet vassare än Isak men det var kul ändå. Klockan 3 på eftermiddagen så hade vi bestämt med ett ålderdomshemmet här i Castro " San Francisco de Asis", att vi skulle dit och hälsa på. Vi kom dit och vi fick en liten rundvandring och det var ganska fint, vi gick sedan in i deras matsal där det också var en mindre skolklass ifrån en annan skola. De hade en liten dansuppvisning som vi också fick titta på, efter det så satt vi och pratade och vi fick även hjälpa till att dela ut lite juice. Vi fick reda på att ålderdomshemmet inte hade allt för lätt ekonomiskt då staten inte hjälpte till något och med tanke deras dåliga förhållande så tyckte jag att det var väldigt fint. Vi fick även reda på de dåliga lönerna som de har, eller hon som guidade oss i alla fall, och det var 120 tusen Pesos (Peso är den chilenska valutan) vilket motsvarar cirka 1500 Svenska kronor och det är väldigt lite även här.

 

Nu sitter jag här med Jonas och Agnes i mitt hem och vi ska gå ner och spela Pingis och sedan se en film antar jag. sedan blir det nog att gå och lägga sig tidigt. Tråkigt bara att jonas skall vara så bra på pingis. Hoppas att jag en dag kan komma upp till hans nivå. Och kanske, tillochmed vinna mot han. Det är en dröm jag har. Det var nog det som hände idag i stort sett. Chao

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback