Mycket mat om dagarna.

Denna dag startades som vanligt med stress, för att hinna till skolan i tid. Jag har det ännu lite jobbigt att gå upp vid 06.30 på mornarna och därför blir det ibland så att det blir lite stressigt för min del men jag kom till skolan strax efter klockan 8 så det var ingen fara då lärarna brukar vara lite sena av någon anledning. Första lektionen skulle vi ha Henriks ’’Mamma’’ Liliana men av någon anledning som jag inte riktigt förstod när mina klasskamrater försökte förklara för mig så var hon inte där. Så det blev att ta det lugnt i klassen och sitta och prata och spela lite UNO. Man lär sig faktiskt väldigt mycket även om man inte har en lärare då man pratar med sina chilenska klassakamrater och då pratar man ju förstås spanska. Sedan hade vi lektioner fram till lunchen som var klockan 1.

 

På lunchen så gick jag med Alex hemma för att äta mat och det var väldigt gott, som alltid när jag ätit där så var det 3-rätters med soppa, följt av kött och potatis och sedan något slags fruktsak som efterrätt. Sedan gick vi tillbaka till skolan för att ha vår lektion med alla Svenskar där alla i stort sett har olika lektioner och jag skulle läsa i en bok om ekonomi som vi ska plugga här i Chile på distans.

Lite svårt ibland att ha en lärare hemma i Sverige när det är 5 timmars tidsskillnad men de går ändå ganska bra.

 

På eftermiddagen så gick jag hem till min ’’extrafamilj’’ (Agnes och Jonas familj), vi såg film och spelade kort och hade det trevligt. Min extrafamilj då jag brukar vara där ganska ofta och jag känner familjen bra och såklart så åt jag ju mat hos dem med. Efter en stunds filmtittande och kortspelande där man såklart inte var sämst (Agnes) så begav man sig hem för att äta ’’Once’’ som det kallas här i Chile. I Chile så äter man riktig mat på dagen och once på kvällen som är bröd och te/kaffe i stort sett och idag så satt vi alla tillsammans och åt och hade till och med besök av någon kompis till familjen.

 

Imorgon väntar mer skola så de är väl lika bra att gå och lägga sig så att man kommer upp i tid imorgon för en gångs skull.

Chao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback