Sista blogginlägget från mig!

Sista blogginlägget.

Idag har jag tillbringat dagen med min familj på en av småöarna med min familj. Vi åkte från huset runt 11.30, så man fick lite sovmorgon i dag. Vi packade in oss i bilen för att sedan hämta upp min ”mammas” barnbarn. Det är en liten tjej på 8år. Hon brukar följa med oss om vi åker för att hitta på något, väldigt glad och rolig, lätt att ha och göra med. Vi till någon hamn för att ta en färja över till andra ön (typ som en fåröfärja, så man kunde ha bil). Platsen vi tillbringade dagen på var som en liten marknad. Man kunde gå runt och köpa mat och kläder i olika stånd.

Jag som trodde det skulle vara varmt tog bara på mig en t-shirt och en tunn jacka när vi åkte från Castro, det fick jag betala för när vi var framme. Det var regn och 5 grader, helt galet kallt. Näsan som var bränd och röd, blev helt plötsligt ännu rödare… Trodde det inte gick, men det gjorde det.

Vi åt lite piroger och sedan gick vi och kollade på när folk lagade mat på uppvärmda stenar. Dem värmer upp en hög stenar, de värms i flera timmar. Sedan lägger de på massor av musslor, som ska tillagas av värmen av stenarna. För att behålla värmen så läggar man på stora blad från något träd. Det blir som att dem röker musslorna. Riktigt coolt att se.

Efter allt ätande och kollande på olika saker så begav vi oss hem. Frusen som jag var sprang jag upp till duschen när vi var hemma, för att duscha så varmt det bara gick. Efter duschen så var det sängen för fiesta som gällde. Och det blev fiesta på två timmar, SKÖNT. Väcktes av att Isak ringde och frågade om han kunde komma ner till mig för att hitta på något. När han precis kommit in genom dörren så blir vi bjudna på mat. Min familj bjöd på skaldjur och olika sorters kött. Isak var bjuden på familjemiddag. Vi hade trevligt och pratade på om olika saker. Efter måltiden gick Isak och jag upp på mitt rum för att kolla lite videos på datorn. Efter lite kollande så blev klockan mycket, och Isak gick hem, jag satt mig och skrev detta. Detta är mitt sista blogginlägg här, och förmodligen någons…

Hoppas ni tyckt det varit något intressant med mina texter och fått lite info om min vecka. Nu kommer ni få följa någon annan av oss Svenskar.

Adios!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback