Pianokonsert och presidentkandidat

Hej! idag har varit en händelserik dag, men eftersom jag somnade ifrån gårdagens inlägg så börjar vi där. 
Igår (Tisdag) började som vanligt med lektioner på skolan hela förmiddagen. Vi hade bland annat en språklektion som där vi av någon anledning gjorde pappershattar, bilder på detta finns på Linneas blogg. På eftermiddagen var det hemmastudier som gällde så efter ett par timmars pluggande följ av ett par timmars fotbollstittande mötte jag upp Alex och Olof och tog en fika nere vid Plaza. Alex gick sen vidare till sin fotbollsträning och jag skulle ha gått till volleyboll träning med Olof där vi även skulle ha blivit filmade av lokal TVn för vår del i programmet som ska göras om oss svenskar men träningen var inställd så det blev återigen uppskjutet.
 
Det var tisdagen det, vilket leder oss till idag onsdag. idag på förmiddagen gick vi först till skolan som vanligt men efter två lektioner gick hela skolan ut i gympasalen för att lyssna på Roberto Bravo som är en känd chilensk pianist. konserten pågick fram till lunch och efter lunchen samlades vi inte på skolan som vi vanligen gör utan nere  i centrum för att sedan gå tillsamans till en lokal där presidentkandidaten och förra presidenten Michelle Bachelet skulle tala. Det var väldigt intressant även om man inte förstod så mycket av vad som hände eller vad som sades många hade med sig flaggor och plakat och ljudnivån var hög med mycket sång och jubel. 
efter denna upplevelse begav sig jag, Hugo, Agnes, Olof och Alex hem till Alex för se Barcelona -Milan i Champions league till min och Alex stora glädje slutade det med en 3-1 vinst till Barca. Kvällen spenderade jag med min lillebrorsan spelandes Wii. det var allt för den här gången. Chao
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback