Torsdag

Dagen började som vanligt med skola och idag stod idrott på schemat som första lektion och denna gång var det pingis som gällde så det blev en riktigt rolig lektion. Idrotten följdes av en håltimme som spenderades med plugg i biblioteket. När det sen var dags för nästa lektion med vår chilenska klass så lyckades jag och Linnea tillsammans två av våra chilenska klasskompisar med bedriften att bli utvisade ifrån klassrummet på grund av att vi pratat. Det hela var dock mest ett missförstånd då vi inte uppfattat att lektionen börjat men allt löste sig så nu kan man bara skratta åt det. Efter denna lektion var det lunch så då åkte jag till mi casa där lunchen stod på bordet när jag kom hem. På eftermiddagen var det lektion med Susanna som gällde och vi svenskar var ensamma på skolan då lärarna på eftermiddagen återigen gick ut i strejk en strejk som ska hålla i även över morgondagen. Detta påverkar dock inte oss eftersom vi ska på utflykt hela dagen. På kvällen hade jag och Olof volleyboll träning och även om man fortfarande är ganska långt efter dem andra och inte alltid förstår vad som händer så blir vi bättre och bättre och det är en härlig grupp som vi tränar med. Det var väl allt om idag det. I övrigt kan jag säga att allt känns riktigt bra och att även om man saknar Sverige så är det tråkigt att vi snart bara har en månad kvar här, det ända jag gärna skulle komma ifrån är alla loppbett (pulgas) man får av sängarna här som kliar som bara den. Vi ses imorgon chao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback