En "vanlig" dag

Hola!
Idag har faktiskt inte hänt så mycket utöver det "vanliga". Hade en liten sovmorgon (till 9.00) följt av en lektion i min Chilenska klass varpå jag gick hem igen. Torsdagar är den överlägset skönaste dagen. Anledningen är att min klass har matte då och det ska vi tydligen inte vara med på av olika anledningar. Jag lägger mig inte i det där, jag har inget emot en liten sovmorgon. :) Jag kom hem och chillade en stund, lekte lite med barnen som alltid håller hus hemma hos oss (tror vår "mamma" är någon sorts barnmamma), kollade lite på film och sånt, tills Linnea kom hem och hade med sig Hugo, som stannade på lunch. Han bor en ganska bra bit från skolan så det händer att han kommer hem till oss, som bor närmast skolan, och äter, vilket är helt ok för vår familj.
 
Sen gick vi tre tillbaka till skolan (det var för fösta gången, sen vi började skolan, riktigt fint väder ute!) och var som vanligt där vid 15:00 för att ha våra svenska lektioner. Dagens lektion ägnades åt att förbereda oss inför nästa vecka då film-killen ska filma när vi (i mitt och Isaks fall) ska spela volleyboll och prata lite om oss själva och Sverige, vår resa och varför vi är hos o.s.v. Jag försöker att ta det lite som det kommer och inte göra en så stor grej utav det. Det går nog bra ändå, es tranquilo som sagt (för er som inte förstod det är "Es Tranquilo" lite av ett inside-skämt för oss i gruppen). Hur som helst, efter det gick jag hem, chillade ytterligare en stund i väntan på Isak som skulle komma för att vi skulle gå till Volleybollträningen, som är varje tisdag och torsdag, tillsammans.
 
Imorgon är vi som sagt lediga för att lärarna på Liceo Francisco Coloane, som skolan heter, strejkar eller nåt. Vi ska dock använda den tiden till att besöka vår amigo Jonas Eliasson på hans jobb och berätta lite om oss och Sverige för dem, det går säkert bra. Vi får en god sovmorgon i alla fall, hela förmiddagen om man så vill (och ja, det vill jag). Det var nog allt för idag, nu fick ni se hur det går till i mer eller mindre "vanlig" dag  här i Castro.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback