Mitt första inlägg!

Nu är det min tur att börja blogga (Henrik). Och eran tur att läsa om just mina dagar här i Chile/Chiloé.

Inatt var den jobbigaste natten hitentills för mig, eftersom jag konstant vaknade var och varannan timme för att det var antingen för kallt eller för varmt... Men tillslut lyckades jag kunna somna enda tills mitt larm började tjuta. Fast det gjorde inte så mycket eftersom idag har varit en ganska slapp dag i den chilenska skolan. Ena lektionen hade chilenska eleverna prov som vi inte fick göra, så vi, jag, Isak, Linnea och Hugo, spelade kort hela lektionen istället. Och sen slutade vi tidigare än vanligt!

Efter skolan tog jag och Linnea en promenad till La Plaza för att ta ut pengar och handla lite smått ocg gott. Det var skönt för det har varit soligt och lagom varmt för att kunna ta en promenad.

Mot kvällen så gick majoriteten av oss för att äta ute, vi åt på resturangen på Hoseria de Castro, som är ett hotell som ligger väldigt nära Kolping som vi bodde på den första veckan här i Castro. Det var väldigt god mat med god efterrätt till.

Men det var nog allt förmitt första inlägg här! Hörs imorgon för mitt andra inlägg, chao!

Trackback