Två dagar i Chile

Hola!

Igår blev det tyvärr inget blogginlägg då vi inte gjorde något, och för att jag somnade tidigt. Men ska dra gårdagen lite snabbt. Det var bara en ”lektion”, vi skulle dit på ”frukost”, vi kommer till skolan och vi svenskar går till våra klasser, jag och Olof gick in till vår klass och började snacka lite med våra chilenska polare. Det är ett väldigt roligt gäng vi har hamnat med, man trivs bra med dem. Efter några minuters pratande så kommer läraren, läraren i biologi. Han kände igen oss och började fråga lite om vad vi tyckte om skolan och klassen. Men efter vi snackat lite började klassen ställa fram chips, kakor, sockerkaka, läsk mm, alltså ”frukost”. Vi firade även biologiläraren för han fyllde år. Så vi sjöng för han, sedan fick han ett paket av klassen, det var någon penna och något mer.

Efter frukosten var skolan slut. Jag hängde på Isak hem för att sedan dra hem till mig för att hämta kläder för att spela fotboll, då vi hade bestämt träff med några av Isaks kompisar. Vi spelade lite och efter kanske en timma gick jag hem och duschade och sedan ut på la plaza med Olof och Isak. Sen var denna dag över. Inte så mycket ”vettigt” gjort.

Idag (torsdag)

Idag handlade dagen om fotboll. Jag och Hugo hade blivit ”uttagna” att spela för skollaget i fotboll. Så kl 9 så skulle vi ner till stadion för att byta om för att möta en annan skola. Matchen startade, man hade målat upp en bild av att det skulle var runt 500st som kollade. Men det var typ 10, i början av matchen. I slutet av matchen blev det proppfullt på läktarna. Det var galet roligt att spela då, även fast vi förlorade matchen… Efter matchen så var det vila i ca 40 minuter. Under vilan så gick vi upp och satt oss på läktaren och snackade men alla svenskar, även chilenarna i våra klasser. Amanda skojade även med mig under vilan och sa: Alex, undra hur röd du kommer vara efter en hel dag på fotbollsplanen. Jag skrattade och tänkte idag kommer jag ju inte bränna mig. Så efter andra matchen som också var en förlust så gick Hugo och jag hem till mig för att duscha snabbt och äta. Efter att jag duschat ser jag att jag var ganska röd, som en tomat typ. Så när vi gick till skolan för att först fira Henrik på sin födelsedag så var det såklart det första man hörde när man träffade alla: SHIT vad röd du är. Så till nästa gång kommer jag smörja mig med solskydd…

Efter firandet av Henrik var skolan slut. Jag följde med Jonas och Agnes till deras hus, vi spelade kort och hade allmänt roligt. Tiden gick så nu kom jag precis hem från dem och ligger och skriver detta.

Tack för denna dag!

ciao 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback